valet

Jag tycker att det är bra att det gick som det gick för SD av två anledningar. Dels för att det är en väckarklocka och dels för att det så tydligt visar att media inte kan påverka allt. Och dels för att vi en gång för alla får det hela svart på vitt. Utläningar är inte så populära i Sverige. Anledningen till det vill jag inte spekulera i, men det är ganska uppenbart att det är så och det ska man kanske ta åt sig av? Det tycker jag i alla fall. Varför är det så? Hur kommer det sig att det finns så många människor som röstar mot invandrare? Svaret är ju superenkelt såklart. Det är fel i vårt system. Systemet är uppbyggt på ett sätt som gör att det det tas in många flyktingar (vilket är bra) (det tror jag de flesta håller med om), som hamnar fel (på grund av bidrag tror jag) och sen stannar i det här onda mönstret. Lär sig inte svenska, acklimatiserar sig inte i vårt samhälle, kanske blir bråkiga och kriminella... vad vet jag vad som sker med dem, men tydligen är det inget positivt eftersom så många inte tycker om dem. Men det är så. Det är ju fakta.

Nu är valet klart och SD ska in i Rikstagen. Vad händer då? Alla tar avstånd från dem. Är inte det så typiskt Sverige? Vi har en demokrati, men när alla sagt sitt så ska det inte gälla ändå?? Nu får man gilla läget. Folket har bestämt att SD ska vara med och bestämma och då ska de få vara det tycker jag. Jag tycker att det är omoget och oproffsigt av de andra partierna att vända dem ryggen. Gå ut ur sminket bara för att Åkesson kommer in, sluta fika om en Sverigedemokrat kommer in i fikarummet? Jag blir mörkrädd när jag lyssnar på våra politiker. Hela valvakan kändes det som om det var BigBrother på ett dagis. Och varför vad det ingen som ifrågasatte? Varför var det ingen som sa "Folket har röstat fram dem. Vi lever i en demokrati. Ska de då inte få vara med och bestämma? När folket vill det?"


Kommentarer
Postat av: ninah

helt riktigt, jag höll på dom så tkr det är bra att dom kom med !

2010-09-21 @ 08:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0